Voordelen van 301 redirect voor jouw website

  • door
seo redirects

Sommige veranderingen op jouw site kunnen eenvoudig lijken, zoals: kopieer bestanden van de ene server naar de andere of hernoem een bestand, echter, zonder de seo redirects, als het oude adres wordt benaderd het zal presenteren de 404 Error. En een fout is niet iets wat we willen dat de gebruiker op de site vindt.

Een paginaredirect helpt bij problemen met gebruikerservaring, zoekresultaten en meer.

Hoe werkt een seo redirect?

Als je ooit inhoud van een pagina naar een andere hebt veranderd, hebt je zeker gemerkt dat het verkeer naar de nieuwe pagina lager is dan naar de oorspronkelijke. De reden is eenvoudig: veel gebruikers volgen nog steeds de paden naar de oude pagina, die als links over het hele internet verspreid staan.

En natuurlijk kan het Internet niet weten dat die inhoud “op een nieuw adres” staat; tenzij je het zelf zegt.

Telkens wanneer een webserver een verzoek ontvangt, wordt een HTTP-statuscode gegenereerd. De meest voorkomende is 200, dit geeft aan dat alles correct werkt op de site en de Cloud, zodat de gebruiker normaal de gewenste inhoud ontvangt.

De bekendste melding is 404 – die aangeeft dat een pagina niet is gevonden. Veel factoren kunnen de 404-fout genereren, waaronder corrupties op pagina’s, en het is in deze omgeving dat de 301-omleiding code werkt.

En dat is wat een redirect 301 is, een algoritme op de server dat je vertelt dat een bepaalde pagina nu een andere is. Hiermee wordt de bezoeker die pagina A oproept automatisch doorgestuurd naar pagina B, omdat de opgevraagde pagina permanent naar een nieuwe locatie is verplaatst.

seo redirects

Redirect 301: waarom is het belangrijk?

Je mist geen kansen: Stel dat een gebruiker een link volgt die theoretisch naar een presentatie van jouw product zou leiden; hij komt echter op een pagina die niet meer bestaat. Op dit punt is de kans groot dat je een verkoop hebt verloren.

Geen verlies van autoriteit: Wanneer er twee – of drie, of vier – pagina’s op het web zijn, allemaal over dezelfde inhoudstheorie, en het verkeer wordt over hen verdeeld, is het gevolg gemakkelijk te voorspellen. Geen van de pagina’s zal zijn volledige verkeerspotentieel bereiken. In plaats van één pagina met 500.000 hits die bovenaan de Google-ranglijst zou kunnen staan, heb je dan twee pagina’s met elk 250.000 hits.

Met andere woorden, de redirect draagt de autoriteit van de oude pagina over naar de nieuwe, inclusief Pagerank – wat een algoritme is dat door Google’s zoekmachine wordt gebruikt om websites een plaats te geven in de zoekresultaten, rekening houdend met de links die ernaar verwijzen (en het verliezen van deze relevantie is geen goed idee als we het hebben over SEO).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *