Verbetert het hebben van een toegankelijke website de positie in zoekmachines?

  • door

Er zijn marketeers met complementaire SEO- en UX-vaardigheden nodig om de toegankelijkheid van websites te garanderen, niet alleen voor zoekmachines, maar voor iedereen. De effectiviteit van het combineren van SEO, gebruikerservaring en beste manieren op het gebied van toegankelijkheid in de webgebaseerde bedrijf kan de heilige graal zijn voor het creëren van succes met zoekmachine marketing.

Laten we eerst de onjuiste informatie bespreken. Het gebruik van een toegankelijke overlay of widget biedt geen hulp voor zoekmachines en de zoekmachine marketing. Ze helpen ook geen mensen met een handicap. Deze apps verstoren de instellingen die al zijn ingesteld door mensen die hun computerapparatuur moeten aanpassen om ze gebruiksvriendelijker te maken en beter af te stemmen op hun behoeften. Automatisering stuurt een bericht naar personen met een handicap die zeggen dat er geen plan is om ze op te nemen.  In plaats van te investeren in het bouwen van een toegankelijke website, gokken ze dat ze geen rechtszaken zullen ondergaan.

Volgens een recente studie werden meer dan 250 bedrijven die in toegankelijkheidswidgets of overlays investeerden, nog steeds aangeklaagd. AI voor digitale toegankelijkheid staat ter discussie. We zijn ver verwijderd van het leren van machines om te denken zoals wij dat doen. Het menselijk brein is uniek. De beste manier om de beperkingen van toegankelijkheid en AI voor zoekmachines te begrijpen , is door te werken met personen met een handicap. Een persoon met dementie heeft moeite zich te herinneren wat ze net hebben gelezen, dus de pagina-indeling en het schrijven van inhoud zijn belangrijke factoren. Slachtoffers van een beroerte hebben moeite met spreken en typen. Mensen met een gehoorbeperking hebben transcripties nodig, wat niet tot de meeste routines behoort voor bedrijven die videocontent produceren.

Google nodigt vrijwilligers met een handicap uit voor gebruikerstests. Alt-tekst, zelfs als deze correct wordt gedaan, is niet krachtig genoeg om een ​​pagina te overtreffen die is geoptimaliseerd door een SEO. De magie vindt plaats in de code wanneer SEO, gebruikerservaring en toegankelijkheid worden gecombineerd. Elk heeft zijn eigen missie.  Alle drie instrueren de inhoud van webpagina’s om te reageren op machines en mensen. Ontwikkelaars blijven leren en verbeteringen toepassen.

We hebben het geluk de veranderingen in de digitale technologie bij te houden. In deze situatie is het inhuren van marketeer of bureau met verschillende zoekmachine marketing achtergronden een betere keuze. Het goedgebouwde digitale eigendom heeft een veel betere kans om goed te scoren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *