LinkedIn gebruiken als B2B-marketingtool

  • door

Nadat je het geheim van het succes van B2B-marketing via social media marketing heeft ontdekt, is het tijd om aan de slag te gaan. Voor business-to-business sociale netwerken is LinkedIn waar de actie is!

LinkedIn is de meest professionele van de belangrijkste sociale netwerkwebsites, die wereldwijd door meer dan 450 miljoen zakelijke professionals wordt gebruikt. Het is verantwoordelijk voor meer dan 80% van de leads op sociale media marketing van een bedrijf! En aangezien het grotendeels gericht is op B2B-verbindingen, zou LinkedIn een groot onderdeel moeten zijn van jouw social media marketingstrategie.

Op het meest basale niveau stelt LinkedIn je in staat om een ​​persoonlijk profiel op te zetten en in contact te komen met andere professionals die u kent of wilt kennen. Je ontvangt regelmatig statusupdates terwijl uw verbindingen hun profielen bijwerken. Bovendien kunt je een LinkedIn-profiel voor uw bedrijf instellen zodat mensen de updates van uw bedrijf kunnen volgen.

Een van de coole kenmerken van LinkedIn is de “zes graden van scheiding” -benadering waarmee je gemakkelijk kunt zien hoe je via anderen met iemand verbonden bent. Het zal je misschien verbazen hoe nauw je in contact staat met uw potentiële klanten of klanten – en hoe verbonden ze zijn met anderen, inclusief uw concurrentie. Het komt erop neer dat LinkedIn werkt voor het genereren van B2B-leads. Om LinkedIn naar een hoger niveau te tillen en als marketingtool te gebruiken, brengt je de volgende aanbevelingen in praktijk.

Merk jouw LinkedIn-adres: wanneer je een LinkedIn-profiel maakt, wordt er een LinkedIn-webadres gemaakt dat eruitziet als een verzameling vreemde letters. Je kunt dit adres aanpassen om een persoonlijk LinkedIn-adres met jouw naam te maken.

Verkoopvooruitzichten voor gesprekken: als je in de verkoop bent, kunt je LinkedIn gebruiken als een tool voor warme oproepen. Als er een prospect is die u wilt bereiken, zoek hem dan op LinkedIn en kijk hoe nauw u met hem verbonden bent. Als je een actieve lijst met LinkedIn-connecties hebt, ben je hoogstwaarschijnlijk slechts twee of drie connecties verwijderd van de prospect. Gebruik de introductiefuncties van LinkedIn om een van jouw connecties om een introductie te vragen.

Houd jouw verbindingen actueel: wanneer u iemand ontmoet, maak dan contact met hen op LinkedIn. Het is een geweldige manier om uw invloed uit te breiden en jouw connecties op de hoogte te houden van jouw prestaties. Voor de beste resultaten moet je jouw introductiebericht personaliseren. Al deze handigheden zullen uiteindelijk bijdragen aan de totale social media marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *