Hoe u uw klanten de beste unboxing-ervaring kunt geven

Facilitaire dienst

Bij standaard verpakkingen is de aandacht van de klant meestal alleen gericht op het product dat wordt verzonden. Door uw eigen finishing touch toe te voegen, kunt u het uitpakken van uw producten tot een bijzondere ervaring maken die uw klanten alleen van uw bedrijf kunnen krijgen. Zo wordt het openen van de doos een evenement op zich en verbinden uw klanten deze beleving met uw merk.

Laat de persoonlijkheid van uw merk doorschijnen

Als u het uitpakken van uw producten tot een leuke, opwindende ervaring voor uw klanten maakt, zullen ze dezelfde gevoelens associëren met uw merk. Veel postorder pakketten worden tegenwoordig verzonden in saaie, bruine kartonnen dozen met een standaard zwart-witfactuur erin. Het is dus relatief eenvoudig om uw merk te laten opvallen.

  • Voeg een gratis monster of tester toe. We houden allemaal van gratis en het toevoegen van een klein extratje is een geweldige manier om uw klanten meer waarde te geven dan ze hadden verwacht, meer aandacht te vestigen op uw andere producten en zelfs de kans te verkleinen dat ze de bestelling retourneren.
  • Voeg een kortingscode toe voor hun volgende bestelling. Wilt u uw klanten belonen voor het winkelen bij uw winkel en hen aanmoedigen om opnieuw te bestellen? Een kortingscode is een geweldige manier om de loyaliteit van klanten te versterken en de verkoop te stimuleren.
  • Voeg een activiteit toe. Sommige bedrijven zijn zo innovatief dat ze dozen gebruiken waarbij je meer kunt dan alleen het verzenden van je pakket en moedigen je bijvoorbeeld aan om er iets mee te maken. Zo zijn er dierenwinkels die je aanmoedigen om van je box een leuk speeltje voor je kat te maken, vervolgens een foto te maken en deze te delen op social media.
  • Voeg een persoonlijk bericht toe. Hoe kleiner uw bedrijf, hoe groter uw voordeel. Een handgeschreven bedankbriefje bij elke bestelling is een goedkope, gemakkelijke manier om uw klanten te verrassen en een echte, menselijke band te smeden.

Denk daarnaast ook aan de manier waarop u uw pakketten wilt laten verzenden. Zoek altijd naar een goede koeriersdienst die bij u en uw wensen past. Een voorbeeld van enkele goede koeriers zijn bijvoorbeeld De Koeriers in Den Haag en Rotterdam koeriers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *